Κανονισμός Λειτουργίας

ΣΧΟΛΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΤΟΥ 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ

  • Όλοι, καθηγητές και μαθητές προσερχόμαστε έγκαιρα το πρωί στο σχολείο και παρευρισκόμαστε απαραίτητα στην πρωινή συγκέντρωση.
  • Προσερχόμαστε στην αίθουσα διδασκαλίας πριν από τον διδάσκοντα. Μετά την είσοδο του καθηγητή στην τάξη , κανένας μαθητής δε θα γίνεται δεκτός στο μάθημα. Απουσία δεν χρεώνεται μόνο στην περίπτωση που ο μαθητής  καθυστέρησε για λόγο απόλυτα δικαιολογημένο. Ο μαθητής που προσέρχεται καθυστερημένα, οφείλει να παρουσιαστεί στο γραφείο του Διευθυντή.
  • Σε περίπτωση αργοπορημένης προσέλευσης ή απουσίας του διδάσκοντος,  μετά από πέντε λεπτά, προσέρχεται στη Διεύθυνση ο απουσιολόγος ή ο πρόεδρος του τμήματος (κανείς άλλος μαθητής), ο οποίος θα ενημερωθεί για το πώς θα απασχοληθεί το τμήμα μας.
  • Κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας ζητάμε άδεια , για να βγούμε από την αίθουσα μόνο για πραγματικά σοβαρό λόγο κι επιστρέφουμε γρήγορα. Σε περίπτωση παρατεταμένης απουσίας ο καθηγητής  σημειώνει στο απουσιολόγιο αδικαιολόγητη απουσία.
  • Ο απουσιολόγος, μετά την είσοδο του καθηγητή, παίρνει απουσίες κι αφήνει αμέσως το απουσιολόγιο στην έδρα για έλεγχό του από τον καθηγητή και υπογραφή. Επισημαίνεται ότι οποιαδήποτε παραποίηση του απουσιολογίου ή η απόκρυψη απουσιών επισείει κυρώσεις.
  • Για τις απουσίες μας μπορούμε να ενημερωνόμαστε από τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων.
  • Για να χαρακτηριστεί επαρκής η φοίτηση πρέπει το σύνολο των απουσιών του μαθητή να μην υπεβαίνει τις 114. Οι μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής (σύνολο απουσιών πάνω από 114), είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.
  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δείχνουμε έμπρακτα το σεβασμό μας τόσο στο μάθημα όσο και στον καθηγητή και τους συμμαθητές μας και πάνω απ΄όλα στον ίδιο μας τον εαυτό, παρακολουθώντας προσεκτικά τη διδακτική διαδικασία, συμμετέχοντας κι αποφεύγοντας σε κάθε περίπτωση να ενοχλούμε.
  • Η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να επιτευχθούν οι στόχοι του σχολείου, μαθησιακοί και παιδαγωγικοί.     Απόλυτη προτεραιότητα και δίκιο έχει ο μαθητής που θέλει να μάθει κι ο καθηγητής που οφείλει να διδάξει.
  • Σε περίπτωση καταπάτησης των δικαιωμάτων αυτών, ο μαθητής δέχεται παρατήρηση, επίπληξη και ,αν δε συμμορφωθεί, ακολουθεί η  ωριαία απομάκρυνση του από την τάξη. Τότε ο μαθητής θα παρουσιάζεται υποχρεωτικά στον διευθυντή. Όσοι μαθητές διαταράσσουν επανειλημμένα το ομαλό κλίμα της τάξης,  θα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες ποινές.
  • Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν σε καλή κατάσταση τα σχολικά βιβλία τους, γιατί τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος.
  • Στα διαλείμματα κατεβαίνουμε όλοι στην αυλή.  Η απομάκρυνση από τις αίθουσες επιβάλλεται για λόγους υγιεινής (επαρκής αερισμός των τάξεων). Στους διαδρόμους μπορεί να παραμείνει κάποιος μαθητής, μόνο αν έχει κάποιο σοβαρό  λόγο και μόνο αφού λάβει την άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.
  • Για να εκμηδενίζονται όσο γίνεται οι κίνδυνοι ατυχημάτων δεν χρησιμοποιούνται οι εσωτερικοί χώροι του σχολείου ως χώροι παιχνιδιού. Οι διάδρομοι κι οι σκάλες δεν αποτελούν χώρους για τρέξιμο και παιχνίδι.
  • Τόσο στην τάξη όσο και στην αυλή προσέχουμε, ώστε ο τρόπος ομιλίας μας κι οι εκφράσεις μας να είναι τέτοιες που να αρμόζουν στο χώρο του σχολείου και στο ρόλο μας ως μαθητών.
  • Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών θα πρέπει να είναι φιλικές και να διαπνέονται από πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης. Σεβόμαστε την διαφορετικότητα και αποτρέπουμε τον εκφοβισμό. Δεν καταφεύγουμε στη βία ούτε τη σωματική ούτε τη λεκτική ούτε τη συναισθηματική ή την ψυχολογική, για να λύσουμε τις όποιες διαφορές μας. Θυμόμαστε ότι δεν κάνουμε ποτέ στους άλλους ό,τι δε θέλουμε να κάνουν οι άλλοι σε μας.
  • Τα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών θα λύνονται με τη μεσολάβηση του εφημερεύοντα καθηγητή ή του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος. Αν δε βρεθεί ικανοποιητική λύση, οι μαθητές απευθύνονται στους Συμβούλους Σχολικής Ζωής και τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Σεβόμαστε το χώρο του σχολείου, στον οποίο περνάμε πολλές ώρες καθημερινά και προστατεύουμε την σχολική περιουσία από φθορές. Σε  περίπτωση οποιασδήποτε φθοράς ή καταστροφής ο υπεύθυνος οφείλει να αποκαταστήσει τη ζημιά με δική του δαπάνη. Εσκεμμένη ζημιά επισείει κυρώσεις με απόφαση του διευθυντή ή του συλλόγου διδασκόντων και ενημερώνεται και ο κηδεμόνας.
  • Ο μαθητής δεν επιτρέπεται να ρυπαίνει το χώρο του σχολείου, να γράφει στο θρανίο του ή στους τοίχους. Ρίχνουμε τα σκουπίδια στο καλάθι απορριμμάτων και διαχωρίζουμε τα απορρίμματα για ανακύκλωση.
  • Η κατοχή κινητού τηλεφώνου δεν επιτρέπεται  σε κανένα χώρο του σχολείου – ούτε στην αυλή.
  • Το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους χώρους του σχολείου.
  • Δεν επιτρέπεται την ώρα του μαθήματος η χρήση φαγητών, αναψυκτικών & τσίχλας.
  • Δεν απομακρυνόμαστε για κανένα λόγο από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση και ενημέρωση του κηδεμόνα.
  • Στο Γραφείο της Διεύθυνσης  οποιοσδήποτε μαθητής γίνεται δεκτός μόνο στα διαλείμματα, αν έχει να συζητήσει κάποιο προσωπικό του θέμα. Για θέματα που αφορούν το τμήμα , την τάξη ή το σχολείο δεκτοί γίνονται μόνο οι εκπρόσωποι των μαθητών.
  • Το 5μελές συμβούλιο της τάξης αντιπροσωπεύει τους μαθητές του τμήματος για την προώθηση οποιουδήποτε αιτήματος. Απευθύνεται ιεραρχικά, πρώτα στον υπεύθυνο τμήματος και εφόσον αυτός το κρίνει σκόπιμο, μαζί στο Διευθυντή. Για θέματα που αφορούν όλο το σχολείο οι μαθητές αντιπροσωπεύονται από το 15μελές συμβούλιο του σχολείου.
  • Ο Διευθυντής και οι καθηγητές του σχολείου σέβονται την προσωπικότητα του κάθε μαθητή και εξαντλούν όλες τις δυνατότητες παιδαγωγικής παρέμβασης και αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς και συγκρούσεων που δημιουργούνται εντός της σχολικής κοινότητας, στοχεύοντας οι μαθητές να συνειδητοποιούν τα λάθη τους και να αλλάζουν στάση & συμπεριφορά.